Connected Package, platforma cu ambalaje smart de la Tetra Pak

Viitorul ambalarii este cu siguranta, digitalizarea, sustin reprezentantii Tetra Pak - lider mondial in solutii de procesare, ambalare si distribuire a produselor alimentare lichide. In acest sens, compania a lansat platforma Connected Package, cu ajutorul careia producatorii de alimente si bauturi isi pot transforma ambalajul intr-un canal de informare si interactiune.

Scris de Daniela Carolina Cristescu, Miercuri, 03 Iulie 2019

Tehnologiile de ambalare inteligente, bazate pe coduri digitale unice, permit ca fiecare ambalaj de produs sa corespunda unui element de identificare unic. Aceste coduri pot fi citite cu ajutorul dispozitivelor de scanare a datelor sau cu un smartphone obisnuit, facand astfel legatura cu un volum mare de informatii. In urmatorii cativa ani, solutiile de ambalare inteligenta bazate pe coduri digitale unice vor redefini cumparaturile de alimente atat in mediul online, cat si in cel offline, conform raportului Tetra Pak Index 2018.

Astfel ca, scanarea codurilor de ambalare faciliteaza trasabilitatea pachetelor in intregul lant valoric, producatorii pot rectifica rapid problemele legate de siguranta si calitatea alimentelor, pot opri pachetele carora le lipsesc date sau sunt incorecte, dar pot accesa si informatii care sa ii ajute sa isi reduca costurile operationale si sa isi imbunatateasca eficienta. De asemenea, producatorii pot dialoga mai usor cu publicul, isi pot cunoaste mai bine clientii si pot afla care sunt tendintele de consum.

Mai mult, datele generate atat de aplicatiile de consum, cat si de cele operationale ale ambalajelor conectate, pot fi analizate de producatori pentru a genera statistici. Acest lucru le permite sa utilizeze datele in timp real, pentru a-si gestiona campaniile de marketing si a lua decizii de afaceri, ceea ce va duce ulterior la cresterea vanzarilor.

Una dintre optiunile importante care poate fi accesata de consumator este cea referitoare la autenticitate, care permite clientilor sa verifice provenienta unui produs, prin scanarea ambalajului.

Producatorii de alimente si bauturi care colaboreaza cu Tetra Pak sustin ca avantajele amabalajului conectat sunt numeroase. Astfel ca, unul dintre clientii companiei, producator de lactate a mentionat ca a inregistrat o crestere a vanzarilor de produse cu 16% si o scadere a creantelor, dupa lansarea unui cod de ambalare digital, pe care consumatorii l-au scanat de 325.000 de ori.

Mai multe informatii referitoare la ambalajele inteligente veti putea afla paticipand la Conferinta PROPACK, organizata pe 26 septembrie, la Phoenicia Grand Hotel, din Bucuresti.

Date de contact pentru inscrieri:

Dorinel Niculae, project manager. Telefon: 0728.086.130, email: office@agrofood.ro

Ana Maria Mihai, reprezentant vanzari. Telefon: 0734.333.588, email: anamaria.mihai@agrofood.ro

Flavius Marin, reprezentant vanzari. Telefon: 0734.333.589, email: flavius.marin@agrofood.ro