Cererea de apa de cocos stimuleaza productia braziliana

Cunoscuta pentru beneficiile sale nutritionale si promovata de celebritati, apa de cocos cunoaste o crestere a productiei in Brazilia, alimentata de un consum national si mondial in crestere, transmite AFP.

Scris de Laura-Georgiana Cioba, Miercuri, 11 Aprilie 2018

Al treilea producator mondial de nuci de cocos, dupa Indonezia, Filipine si India, Brazilia se distinge de concurentii sai asiatici prin productia de nuci de cocos verzi, din care se extrage apa de cocos. 

Tara sud-americana este primul producator mondial de apa de cocos. Din cele aproximativ 1,9 miliarde nuci de cocos culese in 2015 in Brazilia, dublu fata de ceea ce s-a produs in urma cu 20 de ani, potrivit Institutului national de statistica din Brazilia, aproximativ 70% au fost nuci de cocos verzi.

„In urma cu 10 ani, nucile seci, din care se produce laptele si uleiul de cocos, reprezentau jumatate din recolta nationala”, subliniaza Francisco Porto, presedintele sindicatului national al producatorilor de nuci de cocos din Brazilia (Sindcoco).

Suprafata ocupata de cocotieri in Brazilia a evoluat putin dupa 1990, urcand de la 210.000 de hectare pana la 251.661 hectare in prezent, potrivit datelor institutului public de studii in agricultura, Embrapa. Chiar daca cocotieri uriasi, destinati productiei de nuci de cocos uscate, ocupa inca majoritatea plantatiilor, culturile de cocotieri pitici, utilizati pentru productia nucilor verzi, a castigat teren. In prezent aceste culturi sunt dezvoltate in maniera intensiva de marii producatori si companiile agro-industriale.

Conform unui studiu Euromonitor din 2016, piata braziliana de apa de cocos ar urma sa inregistreze o crestere medie de 9,2% pe an pana in 2020, urmand a ocupa o parte din cota de piata a bauturilor carbogazoase. Avand in vedere aceste perspective, unii giganti din domeniul bauturilor carbogazoase sau alcoolului s-au grabit sa se pozitioneze si pe segmentul apei de cocos. In 2009, grupul american PepsiCo a preluat marca Kero Coco, liderul pietei. La randul sau producatorul brazilian de bauturi Ambev, a preluat marca Do Bem in 2016.