Cel mai mare retailer online chinez ar putea prelua o participatie la subsidiara Metro

Cel mai mare retailer online chinez, Alibaba Group Holding Ltd, negociaza cu Metro AG preluarea unei participatii la divizia din China a companiei germane, au declarat, pentru Reuters, surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul.

Scris de Laura-Georgiana Cioba, Duminica, 17 Februarie 2019

Reprezentantii Metro si Alibaba nu au dorit sa comenteze informatia. Discutiile sunt in stadiu preliminar si s-ar putea finaliza fara niciun rezultat, au avertizat sursele.

Interesul Alibaba in operatiunile Metro din China vine dupa ce rivala Tencent a semnat anul trecut un parteneriat cu retailerul francez Carrefour. Metro si Alibaba au deja un parteneriat in domeniul vanzarilor de retail online din China.

Si Bloomberg anunta luna aceasta ca Metro AG analizeaza posibilitatea vanzarii unui pachet majoritar de actiuni la divizia sa din China catre un ofertant local.

Potrivit surselor, Metro AG este dispusa sa vanda pana la 80% din actiunile diviziei din China daca va primi o oferta atractiva. Sursele adauga faptul ca vanzarea ar putea demara in lunile februarie sau martie, dupa sarbatoarea Noului An chinezesc. Cat de mare va fi pachetul de actiuni ce va fi vandut depinde de ofertele primite, iar in tranzactie ar putea fi incluse si activele imobiliare ale Metro din China, au spus sursele.

"Exista dorinta de a monetiza un activ atractiv. Cu toate acestea, se pune intrebarea ce ramane din Metro dupa vanzarea unor active interesante pentru crestere?", sustin analistii de la Sanford C. Bernstein Ltd.

Afacerile din China ale Metro Cash & Carry cuprind 95 de magazine, iar in exercitiul financiar 2017-2018 au raportat venituri de 2,7 miliarde euro.

Sursele citate de Bloomberg sustin ca, anul trecut, Metro AG a desemnat bancile Citigroup Inc. si JP Morgan Chase & Co. sa efectueze o evaluare a operatiunilor sale din China, iar la finalul acestei evaluari grupul german a decis sa cedeze controlul unui partener chinez.

Un purtator de cuvant al Metro a precizat ca grupul este intr-un stadiu preliminar in evaluarea de noi parteneriate strategice pentru operatiunile din China si a contactat o serie de parteneri care considera ca ii vor extinde capacitatile. Dupa ce va fi identificat un grup de parteneri interesati, compania va demara discutiile cu privire la un posibil acord, a precizat purtatorul de cuvant, care nu a dorit sa avanseze un interval de timp concret.