Carrefour anunta restructurari in Italia

Carrefour, cel mai mare retailer alimentar european, ar putea concedia aproximativ 4% din forta sa de munca din Italia - sau pana la 590 de angajati - si ar putea renunta la cinci din cele 51 de hipermarketuri din aceasta tara, din cauza declinului vanzarilor, conform planului sau de afaceri pentru perioada 2019 - 2022, transmite Reuters.

Scris de Laura-Georgiana Cioba, Joi, 28 Februarie 2019

Planul, prezentat sindicatelor luna aceasta, prevede investitii de aproximativ 400 milioane de euro (454 milioane de dolari) pentru a majora investitiile in e-commerce si pentru a extinde reteaua de magazine de proximitate din Italia cu inca 300 de unitati. Concedierile din Italia vin pe fondul intentiei coalitiei aflate la guvernare de a adopta o lege care sa forteze inchiderea centrelor comerciale si a supermarketurilor din afara centrelor oraselor timp de 26 de duminici pe an. Principalele piete din Europa ale Carrefour sunt Franta, Spania si Italia.

Anul trecut, vanzarile Carrefour pe piata italiana au scazut cu 4%, pe fondul concurentei, in special din partea retailerilor online. Compania a anuntat ca va incerca sa reduca la minim concedierile si unde va fi posibil ele se vor realiza printr-o schema de plecari voluntare. In luna ianuarie, Carrefour a prezentat un plan care vizeaza reducerea costurilor si a numarului de locuri de munca, majorarea investitiilor in e-commerce si incheierea unui parteneriat in China, in ideea de a stimula profitul si veniturile pentru a putea concura cu distribuitorul online Amazon.

In Romania, Grupul Carrefour numara 303 magazine, dintre care 32 de hipermarketuri 'Carrefour', 218 supermarketuri (203 magazine 'Market' si 15 magazine 'Express Orange'), 42 magazine de proximitate 'Express', 10 magazine de proximitate 'Contact', un magazin de comert online.