Capitalul social al Casei Romane de Comert Agroalimentar „Unirea”, majorat

Capitalul social al Casei Romane de Comert Agroalimentar „Unirea” a fost majorat cu 93 milioane de lei, printr-o Hotarare aprobata de Guvern.

Scris de Laura-Georgiana Cioba, Miercuri, 01 Mai 2019

„Masura are in vedere asigurarea fondurilor necesare majorarii capitalului social al societatii nationale si vor fi utilizate in scopul aplicarii strategiilor guvernamentale in urmatoarele domenii prioritare: eficientizarea activitatii de pescuit, insemnand organizare si consolidarea unor mecanisme de valorificare (vanzare - cumparare) peste si produse din peste; completarea programelor nationale de sprijinire a produselor traditionale, vitivinicole, legume-fructe, carne de porc si pasare, lactate, produse melifere, lana, s.a”, se arata intr-un comunicat al Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.

Sursa majorarii de capital provine din disponibilul aflat in conturile MADR rezultat ca urmare a finalizarii Programului Sapard, precum si din rambursarea creditelor garantate de fondurile de garantare. Initial, capitalul social era de 100.000 de lei.

„Sumele alocate vor fi directionate pe principiul eficientei si eficacitatii cheltuirii banilor, similar unui Investitor Privat Prudent in economia de piata, in programe pilot care vor fi dezbatute public pentru a servi intereselor conjugate ale actorilor din piata, in beneficiul consumatorului final”, se mentioneaza in comunicatul MADR.

Guvernul a aprobat la finele lunii noiembrie 2018 infiintarea unei societati comerciale, Casa Romana de Comert Agroalimentar Unirea prin care crea un mecanism national ce va asigura achizitia, sortarea, procesarea primara, standardizarea si distributia catre retele comerciale interne sau de export.

Casa de Comert Agroalimentar se bazeaza pe trei piloni de structurare si dezvoltare: o retea nationala in profil teritorial de clustere agricole, care va integra la nivelul uneia sau mai multor Unitati Administrativ Teritoriale (UAT), resursele locale de productie agricola si servicii specifice avand in structura cel putin un centru de colectare/distributie a produselor. 

De asemenea, se are in vedere crearea unei retele nationale de magazine, dezvoltata in special in centrele de mare consum, capabila sa asigure piata interna cu produse agroalimentare proaspete si procesate de origine autohtona care sa contribuie, intre altele, si la echilibrarea balantei comerciale sectoriale.