2018 - un an de exceptie pentru compania Jidvei

2018 s-a dovedit a fi un an de exceptie pentru sectorul vitivinicol in general si pentru compania Jidvei, unul dintre principalii jucatori pe piata vinurilor din Romania.

Scris de Laura-Georgiana Cioba, Miercuri, 19 Decembrie 2018

La inceputul lunii decembrie, la Jidvei s-a derulat ultima actiune de recoltare din acest an, o recolta speciala, culeasa de pe parcelele de Gewurztraminer situate pe 5 hectare alocate pentru producerea unui vin la fel de special: Eiswein Jidvei. Un sortiment de vin desert care se produce din strugurii lasati pe vita pentru a fi recoltati iarna, doar in anii de exceptie cand sunt intrunite toate conditiile necesare.

In campania de recoltare din toamna, derulata in perioada 1 septembrie – 10 octombrie 2018, cu  implicarea a peste 1.000 de oameni pentru culesul manual si 13 combine pentru culesul mecanizat, au fost recoltate de pe cele 2.500 ha peste 300 milioane kg de struguri din care estimam obtinerea a peste 21 milioane de litri de vin. Ploile din lunile iunie si iulie, cu o frecventa de peste 80%, au reprezentat una dintre principalele provocari ale acestui an, insa in cea de-a doua parte a verii, vremea s-a imbunatatit considerabil, iar la finalul acestui an putem afirma fara rezerve ca 2018 va ramane un an de referinta, cu o productie de exceptie, atat din punct de vedere calitativ, cat si cantitativ.

„Vinurile din acest an ar putea fi folosite ca standard pentru fiecare soi, deoarece poarta in pahar aroma strugurelui mai bine ca niciodata. Sunt vinuri care pastreaza puternic aromele definitorii pentru soiul de struguri, ca expresie deplina a tipicitatii acestora. Imbunatatirea semnificativa a vremii in a doua parte a verii a favorizat acumularea zaharului si aromelor in struguri”, a spus  Maria Necsulescu, director general adjunct Jidvei.

Anul 2018 a insemnat, totodata, finalizarea a doua proiecte majore la Crama Jidvei, proiecte cu o valoare de peste 6 milioane de euro:  o noua linie de imbuteliere isobarica de 7.000 st./ora care va permite si realizarea de produse noi de tip spumos, spumant si frizzante si un proiect care s-a concretizat in marirea capacitatii de fermentare cu temperatura controlata cu peste 2.500.000 litri si o noua sectie de conditionare ultramoderna cu 2.000.000 litri.

Pentru 2019, Jidvei isi propune cresterea activitatii in zona de export, intensificarea actiunilor de marketing si comunicare, atat in ceea ce priveste valorile si produsele companiei, cat si in sensul educarii consumatorului si consolidarea culturii vinului, cu accent pe traditiile si istoria vinului romanesc. Compania isi propune lansarea unor game noi care sa fie atractive pentru segmentul tanar, dar si valorificarea unor soiuri uitate, cum ar fi Neuburger.