Tomatele – cea mai profitabila cultura pentru fermierul roman

Faptul ca, in ultima perioada piata cere cat mai multe produse romanesti la rafturi ii obliga pe majoritatea retailerilor sa-si extinda sau sa-si consolideze parteneriatele cu fermierii romani.

Scris de Laura-Georgiana Cioba, Vineri, 19 Iulie 2019

Stefan-Andrei Minea este unul dintre fermierii care livreaza vinete, ardei gras, ardei kapia si rosii catre lanturile de magazine Mega-Image prin programul „Gusturi romanesti de la gospodari”.

In urma unei vizite la solariile sale, acesta ne-a declarat ca din toate legumele si fructele livrate, cultura de baza ramane cea de tomate. Motivul: „ investitia intr-un kilogram de rosii recoltate reprezinta doi lei, in timp ce incasarile venite de la retailer variaza ajung la 4,8 lei pe kilogram”, ne-a declarat Stefan-Andrei Minea.

Potrivit acestuia, de pe o portiune de 1.000 de metri patrati poate obtine si 20.000 de kilograme de tomate. „Semintele de tomate sunt Zadurella. Soiul de tomane este un hibrid si noi nu folosim pesticide. Mizam pe combaterea integrata (pradatori naturali, plasa impotriva insectelor zburatoare). Acesta este primul an in care am utilizat plasa de insecte si se simte beneficiul ei: nu mai este nevoie sa folosesti pesticide. Nu stimulam rosia. Bondarii isi fac treaba, in plus este cea mai ieftina mana de lucru pentru noi”, a marturisit fermierul.

Mega Image se afla la al saselea an consecutiv al programului „Gusturi romanesti de la gospodari”. Programul este dezvoltat impreuna cu producatorii locali din zona de sud-est a tarii, care cultiva sustenabil, in etape, sase legume de sezon care ajung direct pe rafturile magazinelor.

„Am crescut de la an la an un program unic pe piata prin modul in care ne implicam in cultivarea legumelor alaturi de fermieri, pentru a le oferi consumatorilor nostri in fiecare sezon sase legume cu gust autentic, cotrolate in fiecare etapa de crestere. Mai mult, programul Gusturi romanesti de la gospodari aduce beneficii si pentru producatori, de la stabilitate financiara la formarea lor continua in legumicultura prin consultanta de specialitate, cu impact direct asupra agriculturii locale. Vom continua investitia in acest program pentru a face cu adevarat o diferenta in calitatea produselor pe care le oferim clientilor, din productia locala,” a conchis si Mircea Moga, CEO Mega Image.

Mai multe despre business-ul fermierului Stefan-Andrei Minea, veti putea afla din reportajul pe care-l vom publica in editia speciala a ziarului AgroFood destinata targului Indagra Food & Carnexpo 2019.