Plafar – povestea ceaiurilor de odinioara in industria 4.0

Povestea celebrului producator roman de ceaiuri Plafar incepe in anul 1949 atunci cand a fost infiintata „Intreprinderea Comerciala de Stat PLAFAR”.

Scris de Laura-Georgiana Cioba, Luni, 04 Martie 2019

Aflata in subordinea Ministerului Sanatatii, compania avea drept obiect de activitate achizitia plantelor din flora spontana, contractarea celor din culturi cu unitati producatoare, conditionarea, prelucrarea primara a materiei prime si inceputul valorificarii sub forma de produse farmaceutice.


Adaptandu-se din mers la toate incercarile prin care a trecut economia romaneasca in perioada posdecembrista, societatea si-a redefinit structura cu una mai compacta, iar in acest moment are ca obiectiv principal de activitate productia, industrializarea si comercializarea pe piata interna si la export a plantelor medicinale, aromatice, din culture si din flora spontana.

Cu ce produse inovative incearca producatorul roman sa „revolutioneze” piata locala a ceaiurilor, ne-a vorbit intr-un interviu in exclusivitate, directorul general al companiei, Lucian Bitoleanu.

 

Plafar este una dintre companiile romanesti care si-a castigat de-a lungul timpului notorietatea prin produsele realizate dupa retete traditionale. Cum reuseste Plafar sa-si pastreze notorietatea mai ales pe o piata concurentiala acerba?

In primul rand prin calitate. Intr-o era a globalizarii si a deschiderii pietelor catre producatorii de materii prime “competitive” din punct de vedere al pretului, Plafar a ales sa pastreze relatia cu furnizorii traditionali. Aceasta inseamna calitate, dar si costuri mai mari. Insa clientii nostri stiu ca produsul Plafar este in primul rand unul medicinal, si abia apoi comercial. La urma urmei este o piata pentru fiecare furnizor, dar si pentru fiecare cumparator. Consumatorul care cauta traditie, calitate alege fara doar si poate produsele Plafar.

 DSC_0021_1

Care sunt si au fost de-a lungul timpului cele mai apreciate produse Plafar?

Ceaiurile functionale, mixuri de plante facute cu grija si experienta celor peste 70 de ani, sunt cele mai cautate produse ale noastre. Efectele lor in cazul diferitelor afectiuni sunt cunoscute si apreciate de consumatori.

Ceaiurile Hepatic, Gastric cicatrizant sau calmant, Antihemoroidal sau Diaplant sunt doar cateva din preferintele consumatorilor.

 

Personalizarea produselor oferite reprezinta un alt trend de piata. Cum arata un astfel de produs Plafar?

Plafar are grija de sanatatea romanilor din anul 1948. In toata aceasta perioada sigla PLAFAR aplicata produselor noastre asigura garantia calitatii si naturaletii produselor noastre. Exista o confuzie care se face in piata, din cauza numarului mare de magazine care folosesc sigla PLAFAR. Acest fapt are in spate o poveste lunga, si pe care incercam sa o rezolvam din punct de vedere juridic. Garantia calitatii PLAFAR se aplica numai produselor care poarta aceasta marca.

 DSC_0008

In era tehnologiei si a vitezei, dar in care piata cere produse traditionale, care sunt principalele criterii dupa care este realizat un produs Plafar?

La sfarsitul anului trecut, Plafar si-a schimbat liniile de productie ceaiuri, ceea ce va reflecta in piata printr-o noua prezentare a produselor din punct de vedere al ambalajului si al grijii fata de mediu. Produsul Plafar este realizat dupa urmatoarele principii:

 

  • Produs natural
  • Produs romanesc
  • Produs calitativ

 

Care este trendul catre care se indreapta piata locala a ceaiurilor? Care este suma estimativa a vanzarilor produselor Plafar in 2018?

Consumatorii de ceai din Romania se impart in doua mari categorii:

*consumatorii ceaiurilor functionale, acestia fiind pricipalii clienti ai produsului Plafar;

*consumatorii ceaiurilor de placere. Topul acestor produse este ocupat de Ceaiul verde, Ceaiuri de fructe sau Ceaiul negru. Un alt trend este ceaiul Rooibos sau Ceaiul Mate.

Plafar are in portofoliu o gama variata de ceaiuri de fructe (fructe de padure, merisoare, goji, fragute, afine, savoarea diminetii, vitafruct si altele) si mixuri de ceai negru cu scortisoara, menta, cirese amare, etc. Nu ne lipseste din oferta Ceaiul verde si Ceaiul verde cu iasomie.